Nathalya Neijman
Accountmanager OTX Noord

Persoonlijk verhaal

Als kind wilde ik altijd voor mensen zorgen en hen helpen. Daardoor wist ik al snel dat ik, net als mijn oma en oudtante, de zorg in wilde: ik wilde verpleegkundige worden. Na de middelbare school begon ik aan de opleiding Verpleegkunde. Na het afstuderen was het lastig om aan de slag te gaan vanwege vacaturestops in de ziekenhuizen. Toch wilde ik iets blijven doen met mijn kennis, en zo kwam ik terecht bij een farmaceut die verpleegkundigen zocht voor de buitendienst. Mijn taak was om mensen te helpen met de juiste manier van het uitvoeren van een vingerprik voor glucosemeting.
Ik vond het geweldig, mensen helpen en uitleg geven. Daar merkte ik ook dat het commerciële gedeelte mij erg aansprak. De combinatie van mensen helpen, de vrijheid van een buitendienstfunctie en de saleskant was voor mij perfect. Toen kreeg ik de kans om mijn carrière te starten in de farmaceutische industrie. Hier kon ik doen wat ik leuk vond. Ook al was het niet meer aan het bed bij de patiënt, maar in de spreekkamer met de arts, het voelde voor mij toch nog een beetje als zorgen voor patiënten.
Na twaalf jaar in de cardiovasculaire sector bij verschillende bedrijven en een uitstap buiten de industrie, ben ik in 2021 begonnen in de oogheelkunde. Dat voelde als een nieuw avontuur, maar ook een beetje als thuiskomen. Ik liep weer door de ziekenhuizen, sprak met artsen, stond weer op de OK (voor het eerst sinds mijn opleiding) en gaf uitleg. Sinds 2024 werk ik voor Théa Pharma, en dat voelt goed. Hier kan ik weer doen wat ik echt leuk vind: de combinatie van klantcontact en het delen van inhoudelijke informatie.

Verantwoordelijkheden

Voor Théa Pharma ben ik werkzaam als Accountmanager OTX Noord, waarbij ik verantwoordelijk ben voor een breed scala aan hoogwaardige, conserveermiddelvrije oogheelkundige producten voor de handverkoop bij apotheken.
Door kennis te delen over droge ogen en ooglidhygiëne, onder andere via persoonlijke gesprekken of klinische lessen, hoop ik handvatten te bieden om de medewerkers aan de balie zo goed mogelijk te ondersteunen bij klachten rondom de ogen.
Wellicht spreken wij elkaar binnenkort!