Persoonlijk verhaal
Mijn ouders zijn zolang ik mij kan herinneren Horeca ondernemers geweest. Als jongetje ging ik elke vakantie en vrij moment mee om bij hen in het bedrijf te werken. Het leek er dus op dat de Horeca mijn toekomst zou worden. Echter veranderde dit toen ik aan de praat raakte met de lokale opticien in het dorp. Hier werd mijn interesse gewekt voor het vak van opticien. Na een aantal dagen meegelopen te hebben in zijn winkel wist ik het zeker… Ik word opticien!
De combinatie van werken met mensen, mode en gezondheidstechniek sprak mij erg aan en zo gebeurde het. Na een aantal jaren gewerkt te hebben bij particuliere opticiens en ketens verlangde ik naar iets nieuws. De kennis en ervaring die ik binnen de optiek had opgedaan wilde ik op een andere manier gaan toepassen.
In 2008 kwam er een functie op het hoofdkantoor van Specsavers op mijn pad. Sindsdien heb ik in diverse rollen op het hoofdkantoor gewerkt. Het sparren met ondernemers, geven van trainingen en opstarten van winkels behoorde tot mijn werkzaamheden. Na 12 mooie jaren werd het tijd voor vernieuwing.
Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe uitdaging kwam ik in contact met Théa Pharma. Zij waren opzoek naar een accountmanager voor de oogzorgproducten binnen de optiek. Wij hebben elkaar kunnen vinden in een gezamenlijke visie, focus op en liefde voor educatie, en daarbij spreekt de bedrijfscultuur van Théa Pharma mij erg aan.
Verantwoordelijkheden
Sinds januari 2021 ben ik samen met mijn collega’s verantwoordelijk voor de introductie van en educatie rondom het assortiment van oogzorgproducten van Théa Pharma binnen de optiek. Graag laten wij optiek Nederland kennismaken met ons assortiment bestaande uit drie productcategorieën: ooglidhygiëne, kunsttranen en voedingssupplementen. Wij bouwen samen met jullie graag aan langdurige relaties.
De verschuiving van oogzorg vanuit de tweedelijn richting de optiek is al geruime tijd een feit en noodzakelijk om ieder mens de juiste zorg te kunnen bieden. Graag draag ik mijn steentje bij aan het optimaliseren van deze zorg door jullie on- en offline ondersteuning te bieden middels kwalitatieve oogzorgproducten en het delen van kennis.
Hopelijk tot snel!