Martin Eckhardt
Key Accountmanager Chirurgie Zuid

martin.eckhardt@theapharma.nl

Persoonlijk verhaal
Mijn roots liggen in de food. Na mijn opleiding voeding & marketing ben ik de
sales ingerold. Jarenlang heb ik commerciële ervaring opgedaan in de wereld van
fast moving consumer goods, waarin ik te maken had met productgroepen zoals dranken, maaltijden, versproducten en andere food en non-food producten.
Daarna heb ik een overstap gemaakt naar de zorg, eveneens met de aandachtgebieden eten en drinken, om vervolgens uit te komen in de
farmaceutische wereld van de oogzorg en optiek. Mijn interesse naar verschillende branches, het bouwen van innovatieve producten en het delen van mijn commerciële ervaring daarin, creëert voor mij de uitdaging. Geen dag en geen klant zijn hetzelfde, maar ergens zijn de verschillen toch weer heel klein. Mijn conclusie is dat ik energie moet krijgen van mijn werk, het team waarin ik onderdeel van ben en dit vraagt om een persoonlijke aanpak die altijd op maat moet zijn.
Per Mei 2019 ben ik werkzaam bij Théa Pharma als Key Accountmanager Chirurgie. Een innovatief familiebedrijf met ruim 150 jaar ervaring, gespecialiseerd in onderzoek, ontwikkeling en commercialisatie. Théa Pharma Nederland is een compact team, met korte lijnen, waardoor we snel kunnen anticiperen op de markt en kunnen leren van elkaar. Ik zie een drive om te winnen, vrijheid en vertrouwen, belangrijke ingrediënten voor een enorme doses werkplezier!
Mijn sterke punten: langdurige zakelijke relaties bouwen, sparren met klanten, partnership creëren, Voldoening uit mijn werk haal ik door iedere dag nieuwe
dingen te leren en inzichten op te doen, hierdoor kan ik ook mezelf blijven ontwikkelen.

Verantwoordelijkheden
Ik ben verantwoordelijk voor het chirurgisch portfolio van Théa Pharma in Zuid
Nederland. Er is expertise door een breed en hoogwaardig productassortiment,
vrij van conserveermiddelen, dat de oogheelkundige zorg en ooggezondheid
ondersteund. Mijn gesprekspartners zijn professionals binnen de gezondheidszorg: oogartsen, medisch managers, ziekenhuisapothekers, verpleegkundigen, inkopers en
zorgverzekeraars. Stakeholders die zeer divers zijn, verschillende belangen
hebben en daardoor voor een interessante mix zorgen. Een belangrijke commerciële uitdaging is om groei te realiseren van het marktaandeel van Théa Pharma. Om dit te realiseren ben ik verantwoordelijk voor o.a.: het opstellen van offertes voor diverse inkoop organisaties, de inkoopcontracten en uiteindelijk de implementatie van ons portfolio. Vanuit de ThéAcademy organiseer ik op maat gemaakte initiatieven zoals klinische lessen, Dry Labs en symposia. Théa Pharma hecht enorm veel waarde aan educatie. Hierbij staat de praktijk centraal en is het interessant om te zien hoe de producten zich bewijzen on route.