Persoonlijk verhaal

In tegenstelling tot vele klasgenoten van mij, wist ik toen ik op het atheneum zat, niet waar mijn toekomst zou liggen. Ik bewonderde de mensen die hun pakketkeuze al gebaseerd hadden op de studie die ze wilden gaan volgen. Ik hield daarentegen alle opties open en koos om die reden voor een bèta pakket, aangevuld met economie en muziek als extra vakken. Dit laatste omdat ik op dat moment ook in een bandje speelde en een platencontract had getekend bij Ariola, de platendivisie van Philips. Ik begon economie steeds leuker te vinden omdat je vanuit verschillende perspectieven een situatie kunt beoordelen. Wiskunde, geschiedenis, geografie, sociologie en psychologie zijn aspecten waar je rekening mee probeert te houden, maar zelfs dan kunnen de uitkomsten je nog verrassen. Ik wist nog steeds niet wat ik wilde worden, maar besloot op basis van mijn interesse economie te gaan studeren en de muziek op een lager pitje te zetten.

Direct na mijn opleiding economie kon ik als uitzendkracht bij een grote farmaceut aan de slag. Ik ben daar begonnen op de afdeling export. Al snel kreeg ik een vast contract aangeboden voor de Financiële afdeling. Daar heb ik diverse functies doorlopen om de overstap te maken naar Human Resources. Vanuit Human Resources maakte ik de stap naar Marketing en Sales, waar ik begonnen ben als artsenbezoeker en via diverse managementposities eindigde als Associate Director of Sales. Eind 2014 werd ik benaderd door Théa Pharma met de vraag of ik de sales & marketing voor Nederland wilde gaan doen. Théa Pharma was het tegenovergestelde van het bedrijf waar ik voor werkte. Kleinschaliger, een familiebedrijf, korte lijnen en ondernemerschap. Ik hoefde er niet lang over na te denken en zei ja tegen het nieuwe avontuur!

 

Verantwoordelijkheden

Als General Manager ben ik verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering van Théa Pharma in Nederland. Het product portfolio bestaat uit 28 producten. Théa Pharma biedt niet alleen oplossingen voor de oogheelkunde op intra- en extramuraal gebied, maar ook met OTC-producten en medical devices. In een snel veranderende zorgomgeving, waarbij de druk op doelmatigheid toeneemt, zonder daarbij in te boeten op kwaliteit, zijn de uitdagingen groot maar ook steeds interessanter. Hoe kan ik bijdragen aan goede en betaalbare kwaliteit van zorg? Hoe kunnen kleine en grote innovaties de kwaliteit van leven voor vele oogpatiënten verbeteren? Dat zijn zaken waar wij binnen Théa Pharma met zijn allen iedere dag mee bezig zijn!